Joost
New Member
|
Films
Dec 2, 2010 16:54:25 GMT 1
Post by Joost on Dec 2, 2010 16:54:25 GMT 1
|
|
Joost
New Member
|
Films
Dec 2, 2010 17:02:47 GMT 1
Post by Joost on Dec 2, 2010 17:02:47 GMT 1
O ja, als series ook toegestaan zijn: Afgelopen 4 dagen alle drie de seizoenen bekeken: Een actie-drama serie over een motorclub in het Californische stadje Charming die wapens handelt en de stad veilig probeert te houden.
|
|
|
Films
Dec 14, 2010 11:23:50 GMT 1
Post by Robbert on Dec 14, 2010 11:23:50 GMT 1
Da's nou ook wat. Kreeg ik via een ander forum de tip dat er afgelopen nacht op ZDF een Duitse zombiefilm uitgezonden zou worden. En zombiefilm waar ik als zelfverklaard zombie- connaisseur nog nooit van gehoord had zelfs! En nog best een goeie film ook
|
|
|
Films
Dec 21, 2010 2:03:26 GMT 1
Post by Robbert on Dec 21, 2010 2:03:26 GMT 1
Paar daagjes vrij geweest, dus weer wat filmpjes kunnen zien: Had 'm jaren geleden al eens gezien deze soort-van-Zombiefilm van de eigenzinnige Italiaanse regisseur Pupi Avati, en vond 'm toen apart genoeg om 'm nog eens te bekijken. Bloed en gore ontbreken hier nagenoeg volkomen, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de beklemmende atmosfeer. Bijzonder filmpje. Van dezelfde regisseur, en al net zo apart, dit moordmysterie over een jonge restaurateur die de opdracht krijgt een fresco te restaureren van een bij leven en welzijn nogal geflipte kunstenaar en in een web van bizarre voorvallen en intriges terechtkomt. Komt wat traag op gang maar wie het geduld heeft 'm uit te zitten wordt beloond. Ik ga zeker meer van Pupi Avati bekijken. Vind het een erg interessante regisseur. ..en dit is dus typisch een geval van jammer. Ik vond de eerste Predator (ja, die met Arnold) een van de leukste pulpfilms van de jaren 80 (en het feit dat het vervolg ruk was en ik beide delen Alien vs. Predator wijselijk heb overgeslagen verandert daar niets aan) dus een film met meerdere Predators die wat aardbewoners meenemen naar hun eigen planeet om daar een potje met ze te gaan ravotten leek me een fijn plan. Helaas, het moment dat de cast ontdekt dat ze niet meer op aarde zijn is zo'n beetje de leukste scene. Voor de rest gebeurt er weinig wat de aandacht kan vasthouden, en daar helpt de obligate 'verrassende plotwending' op het einde ook niet meer tegen. Gemiste kans dit, had meer uit gehaald kunnen worden. Kutfilm. Ondanks de niet al te beste kritieken wilde ik deze toch erg graag zien. Natuurlijk omdat ik het gelijknamige boek van Alice Sebold mooi vond, maar ook omdat Peter Jackson het geregisseerd heeft. Ik moet zeggen dat ik de kritiek op deze film best kan begrijpen. Waar het boek een hoop aan de fantasie van de lezer overlaat, wrijft Jackson de kijker met zijn/haar neus in op zich mooie maar vaak nogal kitscherige special effects, die het geheel gevaarlijk dicht in de buurt van een walgelijk sentimentele draak als What Dreams May Come brengen (en da's wat mij betreft echt een van de kutste films ooit gemaakt). En toch... het pakte me wel, ik kan er niks aan doen. En als ze in de climax dan ook nog eens met This Mortal Coil's Song To The Siren aan komen kakken kun je mij opvegen hoor.
|
|
|
Films
Dec 28, 2010 19:17:55 GMT 1
Post by Natasja on Dec 28, 2010 19:17:55 GMT 1
Ik vond Predators wel vermakelijk eigenlijk.
|
|
|
Films
Jan 3, 2011 23:12:13 GMT 1
Post by Robbert on Jan 3, 2011 23:12:13 GMT 1
Wow! Geweldig! Eigenlijk is dit gewoon een black metalfilm
|
|
|
Films
Jan 7, 2011 2:07:46 GMT 1
Post by Robbert on Jan 7, 2011 2:07:46 GMT 1
Een arthouse-zombie-drama, kan dat? Ja dat kan, en het is nog een mooie film ook. Verwacht echter geen gore of gegraai in ingewanden. Dit is een mooi, stemmig drama met een vleugje satire over een Frans provinciestadje, de grote groep recent overledenen die op een dag doodleuk het plaatsje weer in komen kuieren en alle moeilijkheden en verwarring die dit met zich meebrengt voor de plaatselijke bevolking en autoriteiten. Bijzonder filmpje!
|
|
|
Films
Jan 8, 2011 22:59:45 GMT 1
Post by Robbert on Jan 8, 2011 22:59:45 GMT 1
Ik had het er gisteren in de kroeg nog over met een paar vaste metalforummers en ik heb 'm inmiddels bekeken hoor: Nou, de lovende kritieken zijn niet bepaald overdreven want dit is inderdaad een mokerslag van een film. Schindler's List ammehoela! Als er zoiets als een ultieme oorlogsfilm bestaat is dit 'm wel. Ik ga er niet teveel over zeggen, behalve dan dat dit een zeer intense kijkervaring is. Ik raad 'm iedereen dan ook van harte aan.
|
|
|
Films
Jan 10, 2011 0:07:21 GMT 1
Post by Robbert on Jan 10, 2011 0:07:21 GMT 1
|
|
|
Films
Jan 10, 2011 23:17:55 GMT 1
Post by Robbert on Jan 10, 2011 23:17:55 GMT 1
Erg mooi, en ook wel een beetje pervers, dit Tsjechische griezelsprookje
|
|
|
Films
Jan 12, 2011 0:35:19 GMT 1
Post by Robbert on Jan 12, 2011 0:35:19 GMT 1
Heb onlangs The Fright Site ontdekt. Een website over Horror in de breedste zin van het woord. Want naast de te verwachten werkjes van regisseurs als Wes Craven en John Carpenter, behandelt men ook het wat grimmiger werk van minder voor de hand liggende regisseurs als Werner Herzog en Peter Greenaway, alsook surrealisten als Alejandro Jodorowsky en Fernando Arrabal. U begrijpt het, voor de Horrorfan die wel eens wat anders wil (zoals ondergetekende) een ware goudmijn. Daar heb ik dus ook bovenstaande film vandaan, naar het schijnt de eerste Russische horrorfilm ooit. Het verhaal (over een jonge priester die het aan de stok krijgt met een boosaardige heks) is geworteld in Russische folklore, en dat betekent dus een hoog sprookjesgehalte. Dat is gecombineerd met soms nogal flauwe slapstick-elementen hier en daar even doorbijten, maar dat betaalt zich dubbel en dwars uit in de letterlijk en figuurlijk monsterlijke finale. Prachtig! Dat maakt deze film er echt één in de categorie 'zo worden ze niet meer gemaakt'
|
|
|
Films
Jan 16, 2011 10:39:23 GMT 1
Post by Robbert on Jan 16, 2011 10:39:23 GMT 1
Alien invansion-movies zijn hot momenteel, en dit is er ook weer een. Het is echter wel een bovengemiddeld goeie. Referentiepunten zijn andere recente films als Cloverfield en District 9 maar toch is deze hybride van SF, Horror en Drama heel erg z'n eigen ding. Wat vooral opmerkelijk is is dat dit de eerste lange speelfilm is van de tot nu toe nog onbekende Brit Gareth Edwards, en dat hij er met een laag budget in is geslaagd een film af te leveren die zich qua production values kan meten met de gemiddelde Hollywoodfilm. Edwards deed niet alleen de regie maar ook alle digitale effecten en die zien er voor de verandering eens goed en overtuigend uit. Ik ga er niet teveel over vertellen maar dit is een aanrader van de bovenste plank! ...en aan het andere eind van het kwaliteitsspectrum hebben we dus dit heerlijke gedrocht. Want wat doe je als je een fanatieke Christenfundi met filmaspiraties bent en je je volgelingen wil waarschuwen voor het rode gevaar? Precies, dan maak je een propagandafilm. En dan niet zomaar een propagandafilm, nee een heuse gore movie waarin die enge communisten voorgesteld worden als vals grijnzende, 'allo 'allo-achtige nazi's die moordend en martelend door met lijken bezaaide straten rijden en kinderen op school leren dat ze niet Jezus Christus maar Fidel Castro moeten aanbidden. Een wansmaak-klassieker van het zuiverste water
|
|
|
Films
Jan 18, 2011 4:06:19 GMT 1
Post by Robbert on Jan 18, 2011 4:06:19 GMT 1
|
|
Plague
Full Member
Unpure - Unholy - Untight
|
Films
Jan 18, 2011 14:27:13 GMT 1
Post by Plague on Jan 18, 2011 14:27:13 GMT 1
Voor zover serie's meetellen.. Veel te laat ondekt natuurlijk, en voor de meesten hier al stokoud nieuws, maar na een lange tijd van veel mensen die me dit aangeraden hebben, geef ik ze bij deze gelijk. Machtige serie!
|
|
Joost
New Member
|
Films
Jan 20, 2011 19:51:41 GMT 1
Post by Joost on Jan 20, 2011 19:51:41 GMT 1
Helemaal mee eens Lex, zit nu zelf aan het begin van seizoen 5! Probeer deze short film eens. Kost maar 15 minuten, maar ik was er 2 uur stil van. www.youtube.com/watch?v=xj9x6kUJX98
|
|