|
Post by Natasja on Aug 14, 2009 17:49:05 GMT 1
12 oktober 2009: Trouble + Pentagram en The Devil's Blood @ 013, Tilburg. www.013.nl
|
|
|
Post by Natasja on Aug 25, 2009 17:56:49 GMT 1
Enige show in Benelux.
Maandag 12 oktober komt de legendarische doom band Pentagram voor een eenmalige show in de Benelux naar 013 in Tilburg. Sterker nog: het wordt het eerste optreden ooit van Pentagram in Nederland. De band rond de charismatische zanger Bobby Liebling behoort sinds de vroege jaren 70 tot één van de belangrijkste en meest oorspronkelijke grondleggers van heavy metal en doom. Door Lieblings grillige gedrag en zijn jarenlange strijd met innerlijke demonen neemt de band slechts een handje vol platen op, die zich makkelijk kunnen meten met het geroemde werk van Black Sabbath en Blue Cheer. Helaas blijft de erkenning door het grote publiek -tot verbazing van velen- ver achter. In de stonerrock- en doom-kringen wordt Pentagram en Liebling, ondanks alle ups en downs, echter gezien als een ware cult-legende!
Het uit Chicago afkomstige Trouble heeft net als Pentagram een legendarische status in de stonerrock en doomscene. De band is al sinds de jaren 80 actief en heeft enkele rechtgeaarde album-classics op haar naam staan: ‘Psalm 9’ en 'Manic Frustration’ zijn de blauwdruk voor menige hardrock- en stonerband. Trouble zal in 013 aantreden met nieuwe zanger Kory Clarke, bekend van Warrior Soul.
Het uit Eindhoven afkomstige The Devil's Blood is misschien wel de meest besproken Nederlandse hardrock band van dit moment. The Devil's Blood heeft zich wereldwijd in de kijker gespeeld met hun mix van obscure jaren 70 rock en psychedelica. De band mag Darkthrone's Fenriz en zelfs Pentagram (waarmee TDB in New York heeft opgetreden) tot haar fans rekenen. De spraakmakende optredens (o.a. op het Roadburn Festival) en debuut EP 'Come Reap' maken de sensatie compleet: een keur aan bekende platenmaatschappijen buitelt over elkaar heen om de band te tekenen. En alle 'grote Europese metalfestivals' dingen naar de gunsten van de The Devil's Blood.
Genres: Metal
Algemene informatie: Aanvang 19:30 | Zaal open 18:30 | VVK vanaf 20-6-2009 Tickets € 22,50 | Servicekosten € 3,45 | Dommelsch Zaal Enige show in Benelux
|
|
|
Post by Natasja on Sept 3, 2009 18:36:09 GMT 1
Pentagram heeft vorige week in Noorwegen opgetreden ( Hole in the Sky ) dus grote kans dat het optreden in de 013 gewoon doorgaat.
|
|
|
Post by Natasja on Sept 9, 2009 21:47:22 GMT 1
Is er iemand hier die vervoer terug naar Goes kan bieden? Heb echt geen idee hoe we het nu moeten doen want ik heb geen zin om een deel van Pentagram te missen of weer in een hotel te overnachten als het niet perse hoeft ( wordt een dure aangelegenheid zo )...
Help us!
|
|
|
Post by Inhumanform on Sept 10, 2009 10:22:31 GMT 1
Ik zal eens kijken of ik die dag (en die erna) vrij kan krijgen...ik beloof nix, maar ik zal het proberen. Zit ik eens niet alleen in dat wrak van me
|
|
|
Post by Natasja on Sept 10, 2009 16:39:53 GMT 1
Haha ok.. Zou ontzettend tof van je zijn, laat het maar weten!
|
|
|
Post by Inhumanform on Sept 12, 2009 9:13:30 GMT 1
mijn baas is een lul... Sorry. Ik had Pentagram best wel willen zien...
|
|
|
Post by Natasja on Sept 14, 2009 14:58:54 GMT 1
Helaas, maar komt wel goed hoor tegen die tijd, desnoods toch een hotel.
|
|
|
Post by Natasja on Sept 22, 2009 14:56:19 GMT 1
|
|
|
Post by Natasja on Oct 10, 2009 16:36:40 GMT 1
Maandag alweer, zin in!!!
|
|
|
Post by Robbert on Oct 13, 2009 18:05:02 GMT 1
Nou, dat was me het avondje weer wel Opener Syrach hebben we gemist, aangezien pas op de dag zelf bekend gemaakt werd dat die zouden komen. Had ook nooit van deze band gehoord dus kan er ook niks over zeggen. Het was al de derde keer dit jaar dat ik The Devil's Blood zag en die band wordt elke keer beter. Ik blijf me er over verbazen dat muziek die zo catchy en ronduit poppy is tegelijktertijd zo grimmig en duister kan zijn. Heerlijke band! Gelijk de full length gekocht en heb erg veel zin in 7 november in 't Beest. Trouble was dit keer even wennen. Niet vanwege het instrumentale gedeelte (want dat was wederom dik in orde) maar wel vanwege nieuwe zanger Kory Clarke (ex- Warrior Soul). Wat hij deed was zeker niet slecht, en zijn hese krijsstem past er op zich prima bij, maar als je de eeuwig stonede hippie Eric Wagner gewend bent is deze beweeglijke en flamboyante stadionrocker wel even een omslag. Ook omdat zijn hippe moves wel erg contrasteren met de zware gitaarmuren van Trouble. Tsja, en toen kwamen de doomveteranen van Pentagram en dat was op z'n zachts gezegd wel erg bijzonder. Muzikaal viel er niks op aan te merken, was het zelfs een stuk heavier dan op CD. Maar het geheime wapen van Pentagram is zondermeer het hoogbejaarde oerlid annex frontman Bobby Liebling. Ondanks het feit dat hij zich een paar keer met krakende stem excuseerde voor zijn verkoudheid bleek hij toch een uitstekend zanger. Het was vooral de bizarre podiumpresentatie van deze vogelverschrikker-achtige-verschijning-met-puilogen die fascineerde. Het is moeilijk om zijn bizarre dansjes en pogingen tot luchtgitaar spelen te omschrijven maar laat ik volstaan met te zeggen dat zelfs Ozzy naast deze meneer doodnormaal lijkt. Dat ze dus jammer genoeg een paar nummers uit hun oeuvre over het hoofd hebben gezien is ze dan ook maar vergeven. En ach, het vrouwelijk gezelschap waarmee ik was viel zo ongeveer in katzwijm bij de verrichtingen van dit heerschap ;D
|
|
Floor
New Member
|
Post by Floor on Oct 13, 2009 20:02:17 GMT 1
Bij dat mooie verslag sluit ik me aan.. en dan met name dat laatste gedeelte!
|
|