|
Post by Seasoninthesky on Sept 11, 2009 15:52:08 GMT 1
Jawel. De split met Isolation is briljant, evenals de split met Lyrinx en de laatste full-length. Het debuutalbum is ook best aardig, maar heeft me (nog) niet weten te overtuigen. .
|
|
|
Post by Davinci on Sept 12, 2009 0:58:25 GMT 1
Ja, de laatste is veel beter dan hun debut. Ik vind vooral de clean zang echt prachtig verwerkt in de muziek.
|
|
Roos
Junior Member
|
Post by Roos on Sept 14, 2009 19:31:41 GMT 1
Ken het niet, vertel vertel!
|
|
Sander
Junior Member
>4&x
|
Post by Sander on Sept 14, 2009 20:44:55 GMT 1
Zoek het gewoon op, wat valt er over te vertellen..
|
|
Roos
Junior Member
|
Post by Roos on Sept 15, 2009 16:08:49 GMT 1
Weet niet, misschien wel een heleboel.. Ik zal eens kijken. Wiki vind dat je er o.a. dit over kunt vertellen: Austere is an anonymous electronic music group specializing in ambient, dark ambient, drone, glitch-ambient, downtempo-style drum and bass and minimalist music. The group started working together in 1997 with their first release in 1998, and is based in the Pacific Northwest in Portland, Oregon. In regards to their Minimalist compositions and recordings, the group's work draws upon composer Steve Reich's concept of Process Music, as defined by his 1968 manifesto "Music as a Gradual Process". They have worked with groups including Abstract Audio Systems (New York City), In The Now (Brighton, UK) and Stephen Phillips. The have also contributed music to films, and wrote the soundtrack for The Thin Horizon, an independent film written, directed and produced by Michael Peters of Artifexwerks located in Forest Grove, Oregon. In 2007, one of their tracks from the Dark Duck Records Drone Download Project was used in another independent film, Claude's Room. Austere's members have recorded solo works, as The Mystifying Oracle and Freq. Magnet. The latter has released two full CDs, a DVD, and has a recent track on a Hypnos compilation CD.
|
|
Sander
Junior Member
>4&x
|
Post by Sander on Sept 15, 2009 16:26:53 GMT 1
*zucht* Zoek gewoon de muziek op bedoelde ik.
|
|
Roos
Junior Member
|
Post by Roos on Sept 15, 2009 17:55:36 GMT 1
Hehe weet ik.. Dat je dat bedoeld.
|
|
|
Post by Davinci on Oct 24, 2009 9:17:25 GMT 1
Vandaag maar eens naar Arnhem voor Aurora Infernalis! Troll, Sear Bliss, Verdunkeln en Urfaust!
|
|
|
Post by Robbert on Jan 19, 2010 12:22:10 GMT 1
Raar maar waar, black metal is een soort van hype aan het worden in de 'alternatieve' muziekwereld. Zo ontpopte Sonic Youth-zanger/gitarist Thurston Moore zich onlangs als black metal-kenner/liefhebber en flirten ook indierock-acts als Mount Eerie openlijk met het genre (en da's er nog maar eentje, op de website van online-shop Aquarius Records stikt het tegenwoordig van dit soort bandjes). En wat te denken van een psychedelische rockband als Oranssi Pazuzu? Een stuk interessanter vind ik dan de experimenteerdrift van de mensen uit de scene zelf. Zo zag ik afgelopen weekend de Noorse folkband Wardruna, met op zang niemand minder dan Gaahl (jaja, die van Gorgoroth). Héél apart.
|
|
Plague
Full Member
Unpure - Unholy - Untight
|
Post by Plague on Jan 20, 2010 0:13:42 GMT 1
Sterker nog, het wordt een hype!
GRONINGEN - De fixatie van de media op randverschijnselen als moorden en kerkverbrandingen heeft de Noorse black metal geen goed gedaan. © Monika Serafinska
Dat was een van de conclusies van de conferentie The Truth of Norwegian Black Metal tijdens Eurosonic/Noorderslag, waar Noorwegen het focusland was.
Panellid Ivar Bjornson van Enslaved, een band die sinds de ontwikkeling van het genre begin jaren negentig aanwezig is, benadrukt het belang van de muziekstroming voor zijn land.
“Noorwegen heeft eigenlijk maar een arme culturele geschiedenis. Er zijn een paar grote schrijvers van twee eeuwen geleden, maar we hebben het nooit ver geschopt in de commerciële popscene. Begin jaren negentig veranderde dat door de komst van black metal.”
Maar dit beeld werd al snel verstoord door een handvol mensen in het genre die flirten met satanisme en kerken in brand staken. Ook enkele moorden binnen de scene deden het imago geen goed.
"Enkele bands en vooral de media hebben zich hier te veel op gefocust, waardoor de hele scene een slecht imago kreeg. Maar niet iedereen stak kerken in brand hoor", zegt panellid en journalist Jonathan Selzer van het Engelse muziekblad Metal Hammer.
Ted Skjellum van Darkthrone onderstreept de conclusie van Selzer door aan te geven dat het toch vooral om de muziek gaat. "Uiteindelijk komt het er op neer of je van de muziek houdt of niet."
Rust
Sinds enkele jaren is de rust weergekeerd in de Noorse black metal scene en is het genre ook commercieel volwassen geworden. Zo doet de Noorse band Keep Of Kalessin mee aan de voorrondes om Noorwegen te vertegenwoordigen voor het Eurovisiesongfestival.
"We naderen het eind van een cyclus", zegt Bjornson "Je begint met iets heel puurs en kleins zoals in de jaren negentig en nu wordt het echt een mainstream ding. Daar zal ongetwijfeld weer een reactie op volgen. En dan zal het over 5 jaar weer bij het begin beginnen."
|
|
|
Post by Robbert on Jan 20, 2010 1:52:11 GMT 1
Daar was ik ook bij, bij die conferentie. Toch typisch dat er op Eurosonic/Noorderslag zelf altijd zo weinig metal staat (black of anderszins).
|
|
Sander
Junior Member
>4&x
|
Post by Sander on Jan 20, 2010 18:57:44 GMT 1
Is dat ook opgenomen voor TV ofzoiets? Zou dat wel eens graag willen zien.
|
|
|
Post by Robbert on Jan 21, 2010 12:00:51 GMT 1
Is dat ook opgenomen voor TV ofzoiets? Zou dat wel eens graag willen zien. Volgens mij niet maar ik kan je verzekeren dat je bijzonder weinig gemist hebt, al was het zondermeer leuk om te constateren dat Ted Skjellum alias Nocturno Culto van Darkthrone eigenlijk ook maar een gewoon mens is
|
|
Joost
New Member
|
Post by Joost on Jan 21, 2010 13:13:47 GMT 1
Rust Sinds enkele jaren is de rust weergekeerd in de Noorse black metal scene en is het genre ook commercieel volwassen geworden. Zo doet de Noorse band Keep Of Kalessin mee aan de voorrondes om Noorwegen te vertegenwoordigen voor het Eurovisiesongfestival. Dat is inderdaad pas echt een volwassen festival, Lordi is bijvoorbeeld ook één van de meest volwassen bands in de metal scene.
|
|
Sander
Junior Member
>4&x
|
Post by Sander on Jan 21, 2010 15:20:05 GMT 1
Le-zen, "commercieel volwassen" staat er.
|
|